KEOP -6.1.0/B/11-2011-0058 – “Környezetvédelem gyerekcipőben”
2011. december 19-én kaptunk hivatalos értesítést, hogy sikeres pályázatot adtunk be. Számos teendő hárult szervezetünkre, a már elkészült Esélyegyenlőségi tervünk mellé elkészült a Fenntarthatósági tervünk is. Felvettük a kapcsolatot az Etyeki Nagycsaládosok Társaságával, hogy vegyenek részt pályázatunk szakmai anyagainak elkészítésében, összeállításában. Egyszerre több szálon indítottuk meg a projekt végrehajtását. Gannt diagram segítségével jelöltünk az egyes fázisok tervezett megvalósulási idejét. Felmerültek összeütközések, egyes egymásra épülő részek időben ütköztek volna, így az egyes projektelemeket, amelyek összefüggnek, egymástól biztonságos időpontokban indítottuk / terveztük meg, hogy ne akadályozzák egymás végrehajtását. Elkészült a pályázattal kapcsolatos azon szakmai programterv, amely az MT lehetőségein túl összefoglalta és szabályozza a rendezvényeink megvalósulását, az egyes programtervek kifejtését. Tevékenységek, előadások pontos sorrendiségét, alkalmazott adminisztációs anyagokat, korcsoporttal kapcsolatban alkalmazandó speciális kommunikációs attitüdöket. A szakmai terv elkészítésében a felkért szakértő cégen kívül a BTL szakértő, környezeti-nevelési szakembereink és a nagycsaládos együttmüködő partnerünk is részt vett.
Ezzel párhuzamosan elkészültek azok a szakmai anyagok / powerpoint előadások, amelyek a “Tárgyaink története” című film illetve a Ökolábnyom számítás és szakmai előadás alapját képezi. A www.lepjegyzoldet.hu domain került lefoglalásra, ami kommunikációnk egyik fő csatornája lesz. A könnyű, megjegyezhető domain úgy gondoljuk, hogy közvetítette azt a szellemiséget, amit pályázatunkban megvalósítani kívánunk.
Eredményes közbeszerzési eljárásunk közben lezajlott, kiválasztásra került céggel sikerült szerződést kötnünk. Vázoltuk elképzeléseinket az arculattal kapcsolatban – BTL szakértőnk elképzelései mentén olyan arculatot terveztünk, amely a korcsoport elvárásaival találkozik. Több minta alapján végül kiválasztásra került a logónk, ami alapján elkészült az arculati kézikönyv. Ennek megfelelően a kiválasztott cég egyeztetett a honlap készítőjével, hogy milyen grafikai elemek megrajzolásával tudják elkészíteni és befejezni a honlapot (www.lepjegyzoldet.hu). Megfogalmazásra kerültek a bannerek, plakátok tartalmi elemei és grafikai tervei valamint a roll-up-ok hordozó felületének tartalmi elemei, amelyek legyártásra is kerültek.
A kommunikációs kampányunk része volt 15 általános iskolába havi 2 plakátkihelyezéssel, 3 hónapig folyamatos jelenlét – havi cserélésével a kommunikációs üzeneteknek illetve a myvip.hu magyar közösségi portálon megrendelésre került 800.000 AV élérés megrendelése az általunk biztosított bannerekkel.
Az Ökolábnyomunnkat honlapunkon is elérhetővé tettük. Az A4-es méretű, kétoldalas, színes kiadvány a gyerekek között kiosztásra került, mi csak a lábnyomhoz külön gyártott visszaigazoló szelvényt kértük vissza igazolószelvényként, hogy elértük a pályázatban vállalt indikátormutatóinkat. 1680 db ökolábnyom került kiosztásra és ennyi igazolószelvény került beszedésre.
A pályázatunkban foglaltak szerint kerültek megvalósításra az egyes helyszíneken a rendezvények, az egyeztetett létszámokra bontott csoportok először megnézték a “Tárgyaink története” című filmet, amelyet utána előadóinkkal a gyerekek közösen értelmeztek, aztán kitöltésre kerültek az ökolábnyomok, amelynek igazolószelvényeit összegyűjtöttük, a nyomtatványt a gyerekek megtarthatták, majd előadás következett a környezetvédelemről, fenntarthatóságról, mely közben több környezetvédelemmel kapcsolatos honlap portál is bemutatásra került. Kiosztásra kerültek a gyümölcslevek, a projektlogós csokoládé, a “Jó cuccok” című kiadvány a tanároknak pedig átadára kerültek a beszerzett fogyasztástudatos üzeneteket tartalmazó plakátok és focilabdák.
A kampányunkkal kapcsolatosan hatákonyságfelmérés készült. Feldolgozásra került a 300 kérdőív és annak eredményei.
A „Környezetvédelem gyermekcipőben” projekt az előírt indikátorértékeket teljesítette, bizonyos esetekben jelentősen túlteljesítette.
Köszönjük mindenkinek, akik segítették munkánkat, hogy a sikereinket közösen elérhettük.