Kishegyi Derby 2011. augusztus 12-14.
Az elhúzódó pályázati bírálati idő és egyéb körülmények (időjárás, tőlünk független lovas rendezvények, amik viszont befolyásolták a mi rendezvényünkön megjelenő résztvevőket) miatt kicsit nehezebb feladat volt rendezvényünk megszervezése, mint ahogyan arra pályázatunk megírásakor számítottuk, de az MVH és a helyi HACS együttmûködő és segítő szándékának hála, módosításokra irányuló kérelmeinket elfogadva, igen rugalmasan segítve megkönnyítették munkánkat és nagyon színvonalas rendezvényt tudtunk ennek köszönhetően szervezni.
Rendezvényünk szervezése több szálon indult, párhuzamosan szerveződött a rendezvény illetve annak kommunikációja.
A rendezvény kommunikációja több csatornán zajlott. A fő eleme a környék kábeltv szolgáltatóin keresztül zajló reklámkampány volt. A leforgatott és legyártatott 20 mp-es reklámspot két héten keresztül ment a helyi települések kábelszolgáltatóinál, valamint képújságon és rendezvényajánlókban. Emellett természetesen 2000 db A5-ös szórólapot szórtunk ki a környék településein illetve plakátjainkat számos helyre kiraktuk. Sokat segített, hogy korábbi rendezvényünk a Balaton átúszással egy időben zajlott, ahol nagyon sok embert tudtunk szórólapozással, hangosbemondón értesíteni következő rendezvényeinkről. Természetesen saját honlapunkon (www.bkse.hu) illetve külön honlapon is népszerûsítettük (www.kishegyiderby.hu) a rendezvényünket. Mindezek mellett a www.delbalatonileader.hu oldalon is reklámoztuk rendezvényeinket.
A rendezvény helyszínének előkészítése a körpálya homokkal való feltöltésekor 100 m3 homok került leszállításra és elsimításra a körpályán, hogy a pálya a rendezvény megvalósítására alkalmas legyen. Emellett több mint 4 kilométer kordonozást kellett kiépíteni, hogy a maratonhajtás pályáját kijelöljük illetve a versenyzőket a nézők tömegétől biztonságosan elkülönítsük. Több helyen dupla kordonozással biztonsági sávokat is létrehoztunk, hogy még ha valaki véletlenül a kordonozáson túlra kerül, akkor se legyen egyből a kijelölt pályán a lovasok között.
A rendezvény pénteken a „nulladik” nappal kezdődött, ekkor érkeztek hajnalban a mobil karámokat összeszerelő szakemberek, a pályázatban csak 20 mobilkarámmal számoltunk, de a sikeres szervezésnek köszönhetően végül 84 lovat kellett elszállásolnunk, ezért 70 db mobilkarám összeszerelése kezdődött meg. A közben érkező versenyzők belakták a karámokat és elkezdődött a kötelező orvosi vizsgálat. Időközben telepítették a 10 db mobil wc-t, épültek a kordonozások, az akadályok, az időmérő depók és a 10 db rendezvénysátort, hangosítás, étkezősátrak a versenyzőknek, légvár a gyerekeknek. Áramkiépítés, mobil trafók telepítése is reggel kezdődött, hogy a hangosítását a rendezvénynek meg tudjuk oldani. A pénteki nap főleg a pályabejárással, pályatanulással telt illetve a segítő személyzet (host/hosstessek) személyre szabott feladatkiadással és oktatással. 13kor egy díjhajtás „bemelegítő” versenyt szerveztünk a kilátogató érdeklődőknek, akik már a pénteki napon kiemelkedően szép számban érkeztek. Egyébként már csak a versenyzők és a kisegítő személyzetük is több száz ember szállásának és étkeztetésének megoldandó problémáját jelentette a szervezőknek, aminek végül maradéktalanul eleget is tettek.
A rendezvényre 3 napon keresztül biztosítottunk egészségügyi ellátást, eset kocsi állt készenlétben minden eshetőségre felkészülve, de szerencsére néhány apróbb rosszulléten kívül, amit a meleg okozott, nem volt komoly feladatuk.
A rendezvény során gondoltunk a kisebb korosztályra is, akiket nem feltétlenül kötött le a verseny izgalma, így nekik kézmûves foglalkoztatásokat, légvárat és arcfestőket biztosítottunk. Szintén kiegészítő rendezvényelemnek szántuk, inkább a fiatalabb korosztálynak a póni lovaglást/terápiás lovaglást.
Szombaton megrendezésre kerülő maratonhajtás során 14 km-t tettek meg a hajtók, amelynek három szakaszból állt. Első szakasz az A., bemelegítő szakasz, második D., szakasz, amelyben 1 km-en keresztül lépésben kellett haladniuk, ami időre ment. E., szakasz során 6 akadályt kell leküzdeni szintén időre.
Vasárnap akadályhajtással folytatódott a viadal. 780 méteres pályán 20 akadályt kellett időre teljesíteni, aminek a szintideje 205 másodperc, egy levert akadály három hibapontot jelentett.
Tahitótfalut képviselő Niesz Gábor nyerte a versenyben a három szám összetett eredményét, az ezzel járó kupát.
Miután a pálya főleg autóval közelíthető csak meg, ezért állandó visszatérő probléma a parkoló autók elhelyezése, de host és hostesseink úrrá lettek az áramló tömegen és kezelték a forgalmat. Több ponton az egyes akadálypályák összekötése az autóutat keresztezte, különösen a maratoni futamoknál, ezért ott áteresztő pontot kellett kialakítani és az érkező versenyzők esetén az autós forgalmat addig le kellett állítani.
A rendkívül izgalmas viadal másnap, vasárnap is folytatódott, amely végül 16.00 órakor záródott. Az eredmények összesítése után felsorakoztak a résztvevők és elkezdődött a díjátadás. Megtisztelt minket Witzmann Mihály, a Somogy Megyei Közgyûlés alelnöke és Kenéz István, Balatonlelle polgármestere, akik részt vettek a díjak átadásában. Külön köszönjük azoknak a civil szervezeteknek, önkormányzatoknak és megyei önkormányzatnak, akik segítették munkánkat.