Kishegyi Derby: 2012. augusztus 10-12.
Az elhúzódó pályázati bírálati idő és egyéb körülmények (időjárás, tőlünk független lovas rendezvények, amik viszont befolyásolták a mi rendezvényünkön megjelenő résztvevőket) miatt kicsit nehezebb feladat volt rendezvényünk megszervezése, mint ahogyan arra szakmai partnerünk pályázata megírásakor számítottuk, de az MVH és a helyi HACS együttműködő és segítő szándékának hála, megkönnyítették munkánkat és nagyon színvonalas rendezvényt tudtunk ennek köszönhetően szervezni.
Rendezvényünk szervezése több szálon indult, párhuzamosan szerveződött a rendezvény illetve annak kommunikációja.
A rendezvény helyszínének előkészítése során több mint 4 kilométer kordonozást kellett kiépíteni, hogy a maratonhajtás pályáját kijelöljük illetve a versenyzőket a nézők tömegétől biztonságosan elkülönítsük. Több helyen dupla kordonozással biztonsági sávokat is létrehoztunk, hogy még ha valaki véletlenül a kordonozáson túlra kerül, akkor se legyen egyből a kijelölt pályán a lovasok között.
A rendezvény pénteken a „nulladik” nappal kezdődött, ekkor érkeztek hajnalban a mobil karámokat összeszerelő szakemberek, a pályázatban csak 15 mobilkarámmal számoltunk, de a sikeres szervezésnek köszönhetően végül 84 lovat kellett elszállásolnunk, ezért 70 db mobilkarám összeszerelése kezdődött meg. A közben érkező versenyzők belakták a karámokat és elkezdődött a kötelező orvosi vizsgálat. Időközben telepítették a 5 db mobil wc-t, épültek a kordonozások, az akadályok, az időmérő depók és a 8 db rendezvénysátort, hangosítás, gyerekmegőrző került kialakításra és a színpad is felépült.
Áramkiépítés is reggel kezdődött, hogy a hangosítását a rendezvénynek meg tudjuk oldani. A pénteki nap főleg a pályabejárással, pályatanulással telt illetve a segítő személyzet (host/hosstessek) személyre szabott feladatkiadással és oktatással. 13kor egy díjhajtás „bemelegítő” versenyt szerveztünk a kilátogató érdeklődőknek, akik már a pénteki napon kiemelkedően szép számban érkeztek. Egyébként már csak a versenyzők és a kisegítő személyzetük is több száz ember szállásának és étkeztetésének megoldandó problémáját jelentette a szervezőknek, aminek végül maradéktalanul eleget is tettek.
A rendezvényre 2 napon keresztül biztosítottunk egészségügyi ellátást, eset kocsi állt készenlétben minden eshetőségre felkészülve, de szerencsére nem volt komoly feladatuk.
Fellépők esetében többszöri egyeztetés során sem tudtuk teljesen a pályázatban vállalt fellépőket biztosítani, mivel a pályázati elbírálási idő elhúzódása miatt a fellépők leszervezése későn kezdődött meg és így a 4 fellépőből csak a Buzsáki Boszorkányos Népitánc Egyesület és Gáspár Sándor tudta elvállalni a fellépést a rendezvényre, az Ördöngős Táncegyüttes külföldi fellépés, Lábas Viktória egyéb elfoglaltság miatt nem tudta vállalni a fellépést, helyette a Trambulin zenekar és Kadlicskó László előadóművészeket tudtuk biztosítani a rendezvényre, akik szintén helyi fellépők.
Reméljük a Balatonlelle- Kishegyi Lovasklubbal jövőre is megismételhetjük ezt a színvonalas rendezvényt.