Kishegyi Derby

Kishegyi Derby 2012

Kishegyi Derby: 2012. augusztus 10-12.

Az elhúzódó pályázati bírálati idő és egyéb körülmények (időjárás, tőlünk független lovas rendezvények, amik viszont befolyásolták a mi rendezvényünkön megjelenő résztvevőket) miatt kicsit nehezebb feladat volt rendezvényünk megszervezése, mint ahogyan arra szakmai partnerünk pályázata megírásakor számítottuk, de az MVH és a helyi HACS együttműködő és segítő szándékának hála, megkönnyítették munkánkat és nagyon színvonalas rendezvényt tudtunk ennek köszönhetően szervezni.

Rendezvényünk szervezése több szálon indult, párhuzamosan szerveződött a rendezvény illetve annak kommunikációja.

A rendezvény helyszínének előkészítése során több mint 4 kilométer kordonozást kellett kiépíteni, hogy a maratonhajtás pályáját kijelöljük illetve a versenyzőket a nézők tömegétől biztonságosan elkülönítsük. Több helyen dupla kordonozással biztonsági sávokat is létrehoztunk, hogy még ha valaki véletlenül a kordonozáson túlra kerül, akkor se legyen egyből a kijelölt pályán a lovasok között.

A rendezvény pénteken a „nulladik” nappal kezdődött, ekkor érkeztek hajnalban a mobil karámokat összeszerelő szakemberek, a pályázatban csak 15 mobilkarámmal számoltunk, de a sikeres szervezésnek köszönhetően végül 84 lovat kellett elszállásolnunk, ezért 70 db mobilkarám összeszerelése kezdődött meg. A közben érkező versenyzők belakták a karámokat és elkezdődött a kötelező orvosi vizsgálat. Időközben telepítették a 5 db mobil wc-t, épültek a kordonozások, az akadályok, az időmérő depók és a 8 db rendezvénysátort, hangosítás, gyerekmegőrző került kialakításra és a színpad is felépült.

Áramkiépítés is reggel kezdődött, hogy a hangosítását a rendezvénynek meg tudjuk oldani. A pénteki nap főleg a pályabejárással, pályatanulással telt illetve a segítő személyzet (host/hosstessek) személyre szabott feladatkiadással és oktatással. 13kor egy díjhajtás „bemelegítő” versenyt szerveztünk a kilátogató érdeklődőknek, akik már a pénteki napon kiemelkedően szép számban érkeztek. Egyébként már csak a versenyzők és a kisegítő személyzetük is több száz ember szállásának és étkeztetésének megoldandó problémáját jelentette a szervezőknek, aminek végül maradéktalanul eleget is tettek.

A rendezvényre 2 napon keresztül biztosítottunk egészségügyi ellátást, eset kocsi állt készenlétben minden eshetőségre felkészülve, de szerencsére nem volt komoly feladatuk.

Fellépők esetében többszöri egyeztetés során sem tudtuk teljesen a pályázatban vállalt fellépőket biztosítani, mivel a pályázati elbírálási idő elhúzódása miatt a fellépők leszervezése későn kezdődött meg és így a 4 fellépőből csak a Buzsáki Boszorkányos Népitánc Egyesület és Gáspár Sándor tudta elvállalni a fellépést a rendezvényre, az Ördöngős Táncegyüttes külföldi fellépés, Lábas Viktória egyéb elfoglaltság miatt nem tudta vállalni a fellépést, helyette a Trambulin zenekar és Kadlicskó László előadóművészeket tudtuk biztosítani a rendezvényre, akik szintén helyi fellépők.

Reméljük a Balatonlelle- Kishegyi Lovasklubbal jövőre is megismételhetjük ezt a színvonalas rendezvényt.

Kishegyi Derby 2011

Kishegyi Derby Konferencia 2011. augusztus 15.

Egyesületünk Konferenciájának a Buzsáki Önkormányzat nyújtott helyszínt, a Buzsáki Tájházában kaptunk lehetőséget a lebonyolításra.

Rendezvényünket számos helyen kommunikáltuk, szórólapoztunk, elektornikus felületeken jelentettük meg, plakátoztunk a környék településein, de kiemelten nagy megjelenést két korábbi rendezvényünk jelentett, ahol a nagyszámú látogató közötti szórólapozás, hangos bemondó és plakátozás jelentette a legnagyobb elérést rendezvényünknek.

Rendezvényünk 14.00-kor indult, a rendezvényre látogatókat regisztráltuk, 84 látogató volt rendezvényünkön, ahol családi hangulatban folytak az előadások, de végül inkább beszélgetésekké váltak a folyamatos kérdések következtében, ahol a résztvevők saját lovakkal kapcsolatos élményeiket is megosztották a többiekkel. A rendezvénynek 16.00-kor lett vége. 4 előadót hívtunk meg rendezvényünkre, akik röviden összefoglalva az alábbiakról tartottak előadás:

Makai Anita: lovasverseny szervező, díjugratásról és fogathajtóversenyekről tartott előadást. Bíróként rengeteg versenyen vesz részt az országban, tapasztalata, hogy egyre többen foglalkoznak lótartással, és az ezzel kapcsolatos tevékenységekkel. A versenyek szervezésében sokan nem csak a versenyszellemet, hanem a fontos turista látványosság miatt szervezik. Ennek ellenére a lovas turizmus az egész lovas társadalomra kedvező hatással van.

Czár Katalin: Kishegyi lovasklub képviselőjeként arról számolt be, hogy egyesületüket 1997-ben alapították, rá egy évre már versenyeket szerveztek, és azóta évről évre egyre nagyobb látogatottsága van rendezvényeiknek. A kishegyi lovasklub pályája 1997-ben épült társadalmi összefogás eredményeképp, jelenleg 24 tagja van szervezetüknek, akik társadalmi munkába járulnak hozzá céljaik eléréséhez. Jelenleg 4 versenyője van az egyesületnek.

Ágoston Bianka: lóversenyző. Beszámolót hallottunk arról, hogy ismerkedett meg a lovakkal, hogy kezdte a versenyzést és milyen eredményei vannak.

Kollmann Ferenc: ló múltjáról, jelenéről és jövőjéről – különös tekintettel a lóturizmusról tartott előadást. Cseralja Vadásztársaság számos olyan szolgáltatást nyújt hazai és külföldi vadászoknak, amelyekben a lovaknak kiemelkedő szerepe van. Telente lovas- barkácsolás szolgáltatást, vagy más néven téli szánkózással is foglalkoznak, amely fontos szállítóeszköze a téli vadászatoknak, mivel vele olyan helyeket is be tudnak járni, ahol az autók már nem tudnak elmenni. Az ő előadása alatt tudtuk meg, hogy több mint 200 lószín létezik, de fehér ló nincsen.

Köszönjük a Buzsáki Önkormányzat segítségét, hogy rendezvényünk lebonyolításában segített.

 

Kishegyi Derby 2011. augusztus 12-14.

Az elhúzódó pályázati bírálati idő és egyéb körülmények (időjárás, tőlünk független lovas rendezvények, amik viszont befolyásolták a mi rendezvényünkön megjelenő résztvevőket) miatt kicsit nehezebb feladat volt rendezvényünk megszervezése, mint ahogyan arra pályázatunk megírásakor számítottuk, de az MVH és a helyi HACS együttműködő és segítő szándékának hála, módosításokra irányuló kérelmeinket elfogadva, igen rugalmasan segítve megkönnyítették munkánkat és nagyon színvonalas rendezvényt tudtunk ennek köszönhetően szervezni.

Rendezvényünk szervezése több szálon indult, párhuzamosan szerveződött a rendezvény illetve annak kommunikációja.

A rendezvény kommunikációja több csatornán zajlott. A fő eleme a környék kábeltv szolgáltatóin keresztül zajló reklámkampány volt. A leforgatott és legyártatott 20 mp-es reklámspot két héten keresztül ment a helyi települések kábelszolgáltatóinál, valamint képújságon és rendezvényajánlókban. Emellett természetesen 2000 db A5-ös szórólapot szórtunk ki a környék településein illetve plakátjainkat számos helyre kiraktuk. Sokat segített, hogy korábbi rendezvényünk a Balaton átúszással egy időben zajlott, ahol nagyon sok embert tudtunk szórólapozással, hangosbemondón értesíteni következő rendezvényeinkről. Természetesen saját honlapunkon (www.bkse.hu) illetve külön honlapon is népszerűsítettük (www.kishegyiderby.hu) a rendezvényünket. Mindezek mellett a www.delbalatonileader.hu oldalon is reklámoztuk rendezvényeinket.

A rendezvény helyszínének előkészítése a körpálya homokkal való feltöltésekor 100 m3 homok került leszállításra és elsimításra a körpályán, hogy a pálya a rendezvény megvalósítására alkalmas legyen. Emellett több mint 4 kilométer kordonozást kellett kiépíteni, hogy a maratonhajtás pályáját kijelöljük illetve a versenyzőket a nézők tömegétől biztonságosan elkülönítsük. Több helyen dupla kordonozással biztonsági sávokat is létrehoztunk, hogy még ha valaki véletlenül a kordonozáson túlra kerül, akkor se legyen egyből a kijelölt pályán a lovasok között.

A rendezvény pénteken a „nulladik” nappal kezdődött, ekkor érkeztek hajnalban a mobil karámokat összeszerelő szakemberek, a pályázatban csak 20 mobilkarámmal számoltunk, de a sikeres szervezésnek köszönhetően végül 84 lovat kellett elszállásolnunk, ezért 70 db mobilkarám összeszerelése kezdődött meg. A közben érkező versenyzők belakták a karámokat és elkezdődött a kötelező orvosi vizsgálat. Időközben telepítették a 10 db mobil wc-t, épültek a kordonozások, az akadályok, az időmérő depók és a 10 db rendezvénysátort, hangosítás, étkezősátrak a versenyzőknek, légvár a gyerekeknek. Áramkiépítés, mobil trafók telepítése is reggel kezdődött, hogy a hangosítását a rendezvénynek meg tudjuk oldani. A pénteki nap főleg a pályabejárással, pályatanulással telt illetve a segítő személyzet (host/hosstessek) személyre szabott feladatkiadással és oktatással. 13kor egy díjhajtás „bemelegítő” versenyt szerveztünk a kilátogató érdeklődőknek, akik már a pénteki napon kiemelkedően szép számban érkeztek. Egyébként már csak a versenyzők és a kisegítő személyzetük is több száz ember szállásának és étkeztetésének megoldandó problémáját jelentette a szervezőknek, aminek végül maradéktalanul eleget is tettek.

A rendezvényre 3 napon keresztül biztosítottunk egészségügyi ellátást, eset kocsi állt készenlétben minden eshetőségre felkészülve, de szerencsére néhány apróbb rosszulléten kívül, amit a meleg okozott, nem volt komoly feladatuk.

A rendezvény során gondoltunk a kisebb korosztályra is, akiket nem feltétlenül kötött le a verseny izgalma, így nekik kézműves foglalkoztatásokat, légvárat és arcfestőket biztosítottunk. Szintén kiegészítő rendezvényelemnek szántuk, inkább a fiatalabb korosztálynak a póni lovaglást/terápiás lovaglást.

Szombaton megrendezésre kerülő maratonhajtás során 14 km-t tettek meg a hajtók, amelynek három szakaszból állt. Első szakasz az A., bemelegítő szakasz, második D., szakasz, amelyben 1 km-en keresztül lépésben kellett haladniuk, ami időre ment. E., szakasz során 6 akadályt kell leküzdeni szintén időre.

Vasárnap akadályhajtással folytatódott a viadal. 780 méteres pályán 20 akadályt kellett időre teljesíteni, aminek a szintideje 205 másodperc, egy levert akadály három hibapontot jelentett.

Tahitótfalut képviselő Niesz Gábor nyerte a versenyben a három szám összetett eredményét, az ezzel járó kupát.

Miután a pálya főleg autóval közelíthető csak meg, ezért állandó visszatérő probléma a parkoló autók elhelyezése, de host és hostesseink úrrá lettek az áramló tömegen és kezelték a forgalmat. Több ponton az egyes akadálypályák összekötése az autóutat keresztezte, különösen a maratoni futamoknál, ezért ott áteresztő pontot kellett kialakítani és az érkező versenyzők esetén az autós forgalmat addig le kellett állítani.

A rendkívül izgalmas viadal másnap, vasárnap is folytatódott, amely végül 16.00 órakor záródott. Az eredmények összesítése után felsorakoztak a résztvevők és elkezdődött a díjátadás. Megtisztelt minket Witzmann Mihály, a Somogy Megyei Közgyűlés alelnöke és Kenéz István, Balatonlelle polgármestere, akik részt vettek a díjak átadásában. Külön köszönjük azoknak a civil szervezeteknek, önkormányzatoknak és megyei önkormányzatnak, akik segítették munkánkat.

 

Meghívó:

A Bevetés Kulturális és Sport Egyesület szeretettel meghívja Önt és Kedves Családját az Egyesület által szervezett, az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program támogatási keretein belül megvalósuló Kishegyi Derby 2011 elnevezésű kétnapos családi és sport programra!

Várunk minden érdeklődőt és versenyezni vágyót 2011. augusztus 12-14-én Balatonlellén a Kishegyi lovaspályán a Kishegyi Lovasklubbal közösen együttműködve megrendezésre kerülő rendezvényre.

Program kínálat
Dél Dunántúli Regionális „B” kategóriás kettesfogathajtó versenyre
Országos Bajnokság VII. forduló
Első Magyar Pónifogathajtó Egyesület Póni bajnokság IV. forduló
Dél Dunántúli Regionális „B” kategóriás Bajnokság díjkiosztó ü̈nnepség

augusztus 12. péntek 13.00 órai kezdettel – Díjhajtás
augusztus 13. szombat 10.00 órai kezdettel – Maratonhajtás
augusztus 14. vasárnap 13.00 órai kezdettel – Akadályhajtás
A nevezési díjtalan, a verseny összdíjazása bruttó 600.000 Ft.

www.kishegyiderby.hu

Együttmüködő partnerünk: Kishegyi Lovasklub